aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

mn yek weblog nevis hastm va seo karam

  • ۰
  • ۰

انواع دستگاه CNC

انواع دستگاه CNC

انواع دستگاه CNC مختلف برای خرید وجود دارد اما مسئله اصلی این است که کدام یک بهتر است؟ و هر یک از این دستگاه ها چه ویژگی منحصر به فردی دارند. اطلاع بیشتر از مقاله اینجا کلیک کنید.

انواع دستگاه CNC

در این مقاله به موضوعاتی مانند دستگاه CNC چیست ، انواع دستگاه CNC به همراه نحوه کار ، مشخصات و موارد دیگر اشاره خواهیم کرد.

دستگاه CNC

همانطور که می دانید کار هایی مانند تراش، فرز، حفاری به صورت دستی انجام می شوند و مسئولیت بیشتری در انجام کار بر عهده انسان است و از میانگین دقت و حساسیت بالاتری در صرف زمان برخوردار است. بنابراین برای حل این مشکل، دستگاه CNC را تولید کرده اند که به کنترل عددی کامپیوتری معروف است.

ماشین های کنترل عددی کامپیوتری (CNC) به طور گسترده در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در این سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته اند.

کار دستگاه CNC

دستگاه CNC به عنوان یک سیستم ماشینکاری که توسط یک کامپیوتر مدیریت می شود، تعریف می شود، آنها به تولیدکنندگان این امکان را می دهند تا بسیاری از عملیات تولیدی را که در غیر این صورت باید به صورت دستی انجام می شد، خودکار کنند.

در نتیجه از دستگاه های CNC برای افزایش بهره وری ، کاهش ضایعات و حتی از بین بردن خطر خطای انسانی استفاده می شود. ماشین های CNC می توانند تعدادی محصول را با استفاده از محرک ها، درایوها و برنامه های نرم افزاری تولید کنند.

12 نوع مختلف دستگاه CNC 

انواع دستگاه های CNC به شرح زیر است:

  • دستگاه تراش CNC
  • دستگاه CNC فرز
  • دستگاه CNC حفاری
  • دستگاه CNC سنگ زنی
  • دستگاه CNC برش لیزری
  • دستگاه CNC برش پلاسما
  • دستگاه CNC تخلیه الکتریکی
  • دستگاه CNC روتر
  • دستگاه CNC با تعویض خودکار ابزار
  • چاپگر سه بعدی
  • دستگاه CNC 5 محوره
  • دستگاه Pick and place

ماشین تراش CNC

ماشین‌های تراش CNC با قابلیت تبدیل مواد در حین کار تعریف می‌شوند. آنها نسبت به ماشین های فرز CNC تعداد محورهای کمتری دارند که آنها را کوتاه تر و فشرده تر می کند.

ماشین های تراش CNC از یک ماشین تراش در مرکز تشکیل شده اند که مواد را به صورت برنامه ریزی شده به کامپیوتر مدیریت و انتقال می دهد. در حال حاضر به دلیل عملکرد سریع و دقیق آن به عنوان ماشین تراش کاربرد فراوانی دارد.

هنگامی که راه اندازی اولیه انجام شد، یک کارگر نیمه ماهر می تواند آن را به راحتی اداره کند. از این نوع تراش برای تولید انبوه نیز استفاده می شود. اما هیچ سیستم تغذیه برنامه ریزی شده ای وجود ندارد.

دستگاه فرز CNC

این یکی از رایج ترین انواع دستگاه CNC است که دارای ابزارهای داخلی برای سوراخکاری و برش می باشد. این مواد در داخل یک دستگاه CNC فرز قرار دارند و پس از آن کامپیوتر ابزارها را برای سوراخ کردن یا برش دادن آنها هدایت می کند.

بیشتر ماشین های فرز CNC در پیکربندی های 3 تا 6 محوره موجود هستند. این دستگاه برای تولید چرخ دنده هایی مانند چرخ دنده و همچنین برای سوراخ کردن سوراخ قطعه کار و ایجاد شکاف با قرار دادن برنامه قطعه در سیستم استفاده می شود.

یک کارگر نیمه ماهر می تواند آن را به راحتی اداره کند. همچنین برای تولید انبوه استفاده می شود. اما هیچ سیستم برنامه ریزی شده ای وجود ندارد. قطعات ساخته شده توسط این دستگاه از نظر تحمل ابعاد بسیار دقیق هستند.

دستگاه حفاری CNC

دستگاه حفاری CNC معمولاً برای تولید انبوه استفاده می شود. با این حال، ماشین‌های حفاری اغلب دارای یک مرکز ماشین‌کاری چند منظوره هستند که گاهی اوقات با هم مخلوط می‌شوند و گاهی اوقات پیچ می‌خورند. بیشترین زمان سینک برای حفاری CNC با تغییر ابزار است، بنابراین برای سرعت، تغییر قطر سوراخ باید کاهش یابد.

سریعترین اندازه دستگاه برای حفاری سوراخ شامل چندین دوک در برجک با مته هایی با قطرهای مختلف است که برای حفاری از قبل نصب شده اند. این نوع دستگاه CNC می تواند سوراخ های باز کردن، سوراخ کردن و ضربه زدن را انجام دهد.

دستگاه سنگ زنی CNC

این یک ابزار عملکرد دقیق است که از یک چرخ برای برش فلز از فلز استفاده می کند. به طور معمول، ماشین های سنگ زنی CNC برای میل بادامک، یاتاقان توپ، شفت انتقال و سایر قطعات کاری استفاده می شود که نیاز به پرداخت دقیق و صحیح دارند.

قطعات متعددی که با استفاده از دستگاه سنگ زنی CNC ساخته شده اند، استوانه ای هستند. از ماشین سنگ زنی برای ساخت انواع دیگر قطعات کار نیز استفاده می شود. 

دستگاه برش لیزری CNC

دستگاه‌های CNC برش لیزر برای برش مواد سخت طراحی شده‌اند، اگرچه برای انجام این کار به جای مشعل پلاسما از لیزر استفاده می‌کنند. لیزرها دقت بالایی دارند، اما به اندازه مشعل های پلاسما موثر نیستند. دستگاه‌های CNC برش لیزر معمولاً از یکی از این سه نوع لیزر استفاده می‌کنند که عبارتند از CO2، نئودیمیم (Nd) یا ایتریم-آلومینیوم-گارنت (Nd: YAG).

دستگاه برش پلاسما CNC

این دستگاه مشابه دستگاه های CNC فرز، دستگاه های CNC برش پلاسما نیز برای برش مواد استفاده می شود. دستگاه برش پلاسما به روشی گفته می شود که توسط مواد رسانای الکتریکی با استفاده از جریان تسریع شده پلاسمای داغ برش می دهد. این نوع دستگاه‌های CNC دارای یک مشعل پرقدرت هستند که می‌تواند مواد زبر مانند فلز را برش دهد.

دستگاه تخلیه الکتریکی CNC

اینها همچنین به عنوان دستگاه CNC جرقه شناخته می شوند، نوع خاصی از دستگاه CNC است که از جرقه های الکتریکی برای مدیریت مواد به شکل دلخواه استفاده می کند. تخلیه الکتریکی یک اثر گذرا دارد، به این معنی که می تواند عناصری را که از آنها ارائه می شود، تخریب کند. 

ماشین های CNC تخلیه الکتریکی با طراحی جرقه های کنترل شده برای تغییر شکل مواد از این مزیت استفاده می کنند. مواد بین بالا و پایین الکترود قرار می گیرند و پس از آن کامپیوتر تصمیم می گیرد که الکترودها چه مقدار تخلیه الکتریکی تولید کنند. برای دسترسی وارد سایت وارد لینک شوید.

دستگاه روتر CNC

دستگاه روتر CNC مانند سایر دستگاه های CNC مانند تراش یا فرز کار می کند. تفاوت اصلی این است که همه این نجار به صورت دستی کار می کند مانند دکوراسیون داخلی، حکاکی در و دکوراسیون خارجی، پانل های چوبی، تابلوهای راهنما، قاب های چوبی، قالب سازی، آلات موسیقی، مبلمان و غیره.

با توجه به طرح، می توانید در صورت امکان طراحی کنید و در سیستم ایجاد کنید و سپس آن را بر روی یک دستگاه روتر CNC اجرا کنید. این یک سطح بهتر را ارائه می دهد. از نظر طراحی درب و موارد دیگر دستگاه بسیار خوبی خواهد بود.

دستگاه CNC با تغییر خودکار ابزار

دستگاه CNC تعویض خودکار ابزار برای توسعه ظرفیت حمل ابزار و میزان تولید دستگاه استفاده می شود. و همچنین برای بهبود ظرفیت دستگاه برای کار با تعدادی ابزار استفاده می شود. این نوع دستگاه CNC ابزار را خیلی سریع و به راحتی با دست و تعویض ابزارهای فرسوده یا شکسته عوض می کند.

مهمترین نکته در مورد این دستگاه CNC کاهش زمان غیر تولیدی است. دستگاه CNC تعویض ابزار اتوماتیک گامی عالی به سوی اتوماسیون کامل است.

چاپگر سه بعدی

چاپگر سه بعدی از انواع دستگاه CNC است که در آن عناصر لایه به لایه چاپ می شوند. طراحی توسط فرآیند CAD و CAM ایجاد می شود و سپس چاپگر سه بعدی برای انعکاس آن طرح استفاده می شود. دستگاه چاپگر سه بعدی CNC برای چاپ ساختمان ها و اماکن مورد استفاده قرار می گیرد.

ماشین CNC 5 محور

دستگاه سی ان سی 5 محوره دستگاهی است که در مجموع دارای 5 محور می باشد. در اصل دارای 3 محور (X، Y و Z) بوده که عملیات برش هر ابزاری در 3 جهت انجام می‌شود، اما 2 محور دیگر اضافه شده است (A، B) یعنی 5 محور وجود دارد. از این دستگاه برای تولید مجسمه استفاده می شود. برای خواندن مطالب مشابه اینجا کلیک کنید

دستگاه Pick and place

یکی دیگر از انواع دستگاه CNC ، دستگاه Pick and place است و در صنعت استفاده می شود. دستگاه CNC انتخاب و مکان دارای نازل های زیادی است که قطعات الکتریکی را برای تجهیزات الکترونیکی بلند کرده و در محل صحیح قرار می دهد. آنها عموماً در ساخت تلفن های همراه، رایانه ها و تبلت ها و غیره استفاده می شوند.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید ، در بالا به انواع دستگاه CNC اشاره کردیم و شما میتوانید با جزئیاتی که برای هر یک از آنها ذکر شد ، تصمیم بگیرید که کدام یک از آنها برای صنعت شما بهتر است.

  • ۰۱/۰۳/۲۶
  • reza ghorbani

انواع دستگاه CNC

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی