aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

mn yek weblog nevis hastm va seo karam

  • ۰
  • ۰

قیمت لوله مانیسمان

قیمت لوله مانیسمان : مانیسمان نام یک برند از لوله‌های بدون درز است که اولین بار لوله‌های بدون درز با این برند وارد بازار شدند و ازآن‌پس به این نام شهرت پیدا کردند. مانیسمان درواقع نام برادران آلمانی بود که در سال 1880 برای اولین بار روشی برای تولید لوله‌های بدون درز معرفی کردند. امروزه لوله‌های مانیسمان کاربرد وسیعی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند.

 

 

 

 

 

قیمت لوله مانیسمان

یکی از لوله‌های پراستفاده در صنعت لوله‌سازی، لوله مسی است که زیرمجموعه لوله استیل می‌باشد. فلز مس، یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی 29 است که ویژگی‌هایی مثل انعطاف‌پذیری، رسانایی حرارتی و الکتریکی بسیار بالا دارد و رنگ آن تقریبا قرمز رنگ است.برای کارهای ساختمانی، استفاده از لوله‌ی مانیسمان رده 40 نسبت به نوع رده 80، رایج‌تر است. به دلیل مقاومت بالای لوله‌ی مانیسمان رده 40، از آن در خطوط آتش‌نشانی و یا برج‌ها استفاده می‎‌شود.

برای مشاهده قیمت لوله اینجا کلیک کنید

لوله مسی

این لوله، بر اساس روش تولید و یا برحسب جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. از لوله مسی، برای خطوط آبرسانی و خطوط خنک کننده در سیستم های HVAC یعنی سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه هوا، پوشش سقف، آب‌بندی و همچنین به عنوان هادی الکتریسیته استفاده می‌شود. در مقاله‌ای جداگانه و مفصل در مورد لوله مسی توضیح دادیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مطلب «لوله مسی چیست؛ کاربرد و ویژگی های این نوع لوله» را بخوانید.

کاربرد لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان با نام لوله‌های بدون درز شناخته می‌شوند. این لوله به دلیل مقاومت و استحکام بالا، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر اساس ضخامت، به رده‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. لوله‌ی مانیسمان رده‌ 40 و همچنین لوله‌ی مانیسمان رده 80 از متدوال‌ترین انواع این لوله‌ها هستند. لوله‌ی مانیسمان بر اساس استانداردهای آلیاژی به روش‌های مختلفی تولید می‌شود.

 

 

 

 

 

 

لوله‌ی مانیسمان رده 80

این در حالی است که لوله‌ی مانیسمان رده 80، قطر، ضخامت و وزن بیشتری دارد؛ پس در نتیجه از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است. در پروژه‌هایی که فشار و دمای بالا وجود دارد، استفاده از لوله‌ی رده 80 مناسب‌تر است. همچنین برای پروژه‌هایی که در فضای آزاد انجام می‌شوند، از لوله‌ی رده 80 استفاده می‌شود.

برای مشاهده قیمت تیرآهن اینجا کلیک کنید

لوله اسپیرال

لوله‌ی اسپیرال، نوعی از لوله‌های فولادی است که جهت مصارف آبرسانی و گازرسانی در استانداردهای مشخص تولید می‌شوند. فضای داخلی لوله‌ی اسپیرال، صاف و یکدست است و همین موضوع باعث می‌شود تا زیان ناشی از اصطکاک، کاهش پیدا کند. این لوله در سایزهای 5 تا 120 اینچ به صورت رول‌شده، موجود است.

از مهم‌ترین مزایای لوله‌ی اسپیرال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح صاف و یکنواخت
  • خواص مکانیکی بالا
  • منساب‌تر از سایر لوله‌ها در صورت نیاز به خم‌کاری حین نصب
  • به‌صرفه‌بودن از نظر اقتصادی
  • استحکام در برابر شکست و ترک
  • شکل‌پذیری زیاد

لوله اسپیرال چیست؟

نام لوله اسپیرال به علت نوع خاص درز جوش آن گذاشته شده است. ورق‌های استفاده شده در آن دارای خاصیت مکانیکی و شیمیایی خاصی هستند. در هنگام رول فرمینگ ورق، غلطک‌ها به صورت خاصی قرار می‌گیرند که موجب ایجاد این نوع لوله می‌شود. قیمت لوله اسپیرال با توجه به سایز آن متغیر است. سایز این لوله نیز از ۱۶ تا ۱۲۰ اینچ متغیر می‌باشد. برای آنکه لوله اسپیرال در برابر خوردگی مقاوم باشد، از پوشش دهی برای سطح خارجی و داخلی آن استفاده می‌شود. مواد این پوشش اکثرا مواد پلیمری مختلف هستند که از خوردگی این نوع لوله در برابر سیال درون لوله جلوگیری می‌کند.

آشنایی با انواع لوله های فلزی

لوله های فلزی لوله های فلزی معمولاً به طول لوله یا لوله ، وصل یا چرخانده و بسته و جوش داده می شوند. آشنایی با انواع لوله های فلزی این لوله ها به طور کلی از عناصر فلزی یا آلیاژهای ساخته شده و برای کاربردهای خاص صنعتی مهندسی شده اند. لوله های فلزی می توانندقیمت میلگرد در مشهد از مواد مختلفی از جمله برنج ، آلومینیوم ، مس ، برنز ، تیتانیوم ، طلا ، نقره ، پلاتین ، فولاد و فولاد ضد زنگ ساخته شوند.

برای مشاهده قیمت و خرید فولاد اینجا کلیک کنید

لوله فلزی ساختمانی

لوله های فلزی از جنس فولاد در مصارف مختلفی در صنعت ساختمان مورد بهره برداری قرار می گیرد که از مهمترین آنها می توان به استفاده از لوله های گالوانیزه برای آب رسانی (آب شرب) اشاره کرد. همچنین لوله گاز در بیشتر ساختمان هایی که در کشور ساخته می شود از جنس فولاد است. مهمترین مسائلی که در انتخاب لوله آب و گاز ساختمانی باید مد نظر قرار گیرد سایز و استاندارهای لوله ها هستند.

 

 

 

 

 

خرید آهن

انواع محصولات آهنی که در اشکال مختلف تولید می شوند، در ساختمان سازی و صنعت کاربرد دارند. به گزارش فولادآرکا ، بنابر اعلام آهن رویال،
میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی، لوله، پروفیل، مش فولادی و شمش از جمله مقاطع فولادی پر کاربرد هستند

لوله های گازی

یکی از کاربردهای مهم لوله ها انتقال سیالات گازی است. برای این منظور بسته به نوع طراحی می توان از لوله های درز مستقیم تست گاز (API-5L) و یا در کاربردهای با فشار زیاد از لوله های مانیسمان استفاده کرد. همانطور که قبلا در مقالات دیگر مثل مقاله راهنمای انتخاب و خرید لوله ساختمانی و صنعتی بدان اشاره شد یکی از کاربردهای اصلی لوله های فولادی انتقال سیالات گازی است. لوله گازی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد عموما به دو صورت روکار و توکار نصب می شوند.

استاندارد API

API استاندارد هایی هستند که توسط انجمن نفت آمریکا منتشر شده است. در صنعت نفت و گاز عموما مواد اشتعال پذیر و قابل انفجار تحت فشار و گرمای زیاد از لوله ها عبور داده می شود. بنابراین انتظار می رود نهایت دقت در انتخاب متریال بکار برده شده انجام شود. استاندارد API 5L یکی از پرکاربردترین استانداردهای این انجمن بوده که تمرکز آن روی موارد ایمنی است و از نظر ابعاد و اندازه توصیه خاصی ندارد و این موارد را به استاندارد ASTM ارجاع می‌دهد.

قیمت استیل

قیمت استیل با توجه به ابعاد و آلیاژهای آن مشخص می‌شود. کروم و نیکل از اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده این نوع از فلزات هستند. فلز استیل انواع مختلفی دارد و با توجه به نیاز صنایع، از ترکیبات شیمیایی مختلفی ساخته می شود. از مهم ترین عواملی که بر نرخ قیمت استنلس استیل تاثیر گذار است نرخ ارز و قیمت جهانی آلیاژهاست.

 

 

 

لوله های آبرسانی

یکی از کاربردهای اصلی لوله فلزی در جهان استفاده از این لوله ها در خطوط انتقال آب و آبرسانی است. اگرچه لوله های پلی اتیلن نیز در خطوط انتقال آب استفاده می شود اما همچنان خطوط لوله فلزی آب اصلی ترین کاربرد لوله های فلزی بشمار می روند. له عنوان مثال لوله فلزی ۵۶ اینچ و ۶۰ اینچ برای خطوط اصلی بین شهری و لوله های ۸ اینچ ۱۲ اینچ و ۱۶ اینچ برای آبرسانی محلات و شهرک ها و لوله های ۶ اینچ و ۴ اینچ برای آبرسانی مجتمع های بزرگ و آتش نشانی و همچنین لوله های ۳ و ۲ و ۱ اینچ برای آبرسانی داخلی ساختمان ها و پلنت های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

برای مشاهده قیمت ورق اینجا کلیک کنید

تامین انواع لوله فلزی از گروه فولاد آرکا

گروه بازرگانی فولاد آرکا انواع لوله‌ درز مستقیم صنعتی را از معتبرترین تولید کنندگان داخلی با مناسبترین قیمت (با توجه به محل تحویل بار) و بالاترین کیفیت، تامین می کند. همچنین می توانید از خدمات مشاوره رایگان برای خرید و تامین لوله های مورد نیاز در پروژه های عمرانی صنعتی و تاسیساتی خود بهره مند شوید.

  • ۰۱/۰۳/۱۰
  • reza ghorbani

قیمت لوله مانیسمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی