aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

mn yek weblog nevis hastm va seo karam

  • ۰
  • ۰

خرید پرینتر سه بعدی ارومیه

خرید پرینتر سه بعدی ارومیه : در این مقاله شما هر آنچه که در جواب سوال “پرینت سه بعدی چیست؟” نیاز دارید به دست خواهید آورد. ابتدا با مبانی اولیه این حوزه شروع می‌کنیم و سپس به مباحث تخصصی‌تر و کاربردی‌تر خواهیم پرداخت.

خرید پرینتر سه بعدی ارومیه

مواد مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی هم می‌تواند بسیار متفاوت باشد. از پلاستیک و رزین تا فلز و بتن می‌تواند در پرینترهای سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

برای مشاهده قیمت و  خرید پرینتر سه بعدی به لینک زیر مراجعه کنید
خرید پرینتر سه بعدی

مجسمه سازی

این اختراع آقای چارلز هال تنها به مواد مایعی اشاره دارد که با تاباندن اشعه‌ی نور مخصوص، به جامد تبدیل می‌شوند. وی به زودی دریافت که روش وی تنها به مایعات خاص محدود نخواهد شد. او این روش را به هر ماده‌ای که توانایی تغییر حالت دادن فیزیکی و جامد شدن داشت گسترش داد. با این کار هارلز هال از بنیان‌ گذاران مفهومی شد که امروزه به نام ساخت افزایشی و یا پرینت سه بعدی می‌شناسیم.

تولید عینک :

از دیگر کاربرد های چاپگر سه بعدی مربوط به صنعت عینک سازی و ساخت عینک های سفارشی می باشد. چاپگر سه بعدی برای شرکت هایی که در زمینه مد فعالیت می کنند بسیار ارزشمند است، به ویژه اگر آن را تبدیل به ابزار چاپ توسط خود شخص برای خریداران کند. با این که چنین تغییراتی به این زودی اتفاق نخواهد افتاد اما وقوع آن حتمی بوده و تغییرات چشمگیری در طرز تفکر ما بوجود خواهد آورد.

اسلحه سازی :

تاثیر چاپگر سه بعدی در ساخت سلاح های گرم شامل دو بعد است: روش های تولید جدید برای شرکت های تأسیس شده و امکانات جدید برای ساخت اسلحه های گرم توسط خود شخص. در سال ۲۰۱۲، گروه Defense Distributed آمریکا اعلام کرد که قصد دارد یک اسلحه گرم پرینت سه بعدی شده پلاستیکی را طراحی کند که هر کس بتواند با یک چاپگر سه بعدی آن را دانلود و تولید کند. پس از بیان این طرح این سوال مطرح شد که چاپ سه بعدی و ماشینکاری CNC ممکن است بر اثربخشی کنترل تفنگ تاثیر گذار باشد.

تاریخچه پرینت سه بعدی

SLA-1، اولین پرینتر سه بعدی اختراع شده در سال ۱۹۸۶ و توسط چارلز هال چارلز هال اولین سازوکار چاپ سه بعدی را در سال ۱۹۸۶ به نام خودش ثبت کرد. چارلز هال در پرونده ثبت اختراع خود استریولیتوگرافی را به عنوان یک روش و یک دستگاه برای ساخت قطعات جامد با استفاده از قرار دادن لایه‌های نازک رزین‌های جامد شونده توسط اشعه‌ی فرابنفش تعریف کرد.

تخمین فروش پرینترهای سه بعدی

فروش تخمینی پرینتر سه بعدی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ – منبع: گزارش وهلر؛ گارتنر تا سال ۲۰۰۹ پرینترهای سه بعدی به خاطر قیمت بالای آن‌ها اغلب در صنایع استفاده می‌شدند. بعد از این که حق ثبت امتیاز زیرتکنولوژی FDM در این سال منقضی شد، پرینتر سه بعدی به شرکت‌های کوچک، دفاتر فنی و حتی مدرسه‌ها و خانه‌ها راه یافت.

چاپگر سه بعدی در طراحی و مد

به واسطه‌ی پروژه‌ی رپ‌رپ برای ساخت دستگاه خود تکثیرکننده، اولین پرینتر سه بعدی دسکتاپ متولد شد. از آن به بعد کمپانی‌های مختلفی به تولید پرینترهای سه بعدی پرداختند و قیمت این دستگاه از ۲۰۰۰۰۰ هزار دلار به چیزی در حدود ۲۰۰۰ دلار رسید. امروزه فروش پرینتر سه بعدی رشد فزاینده‌ای را تجربه می‌کند. هر سال حق ثبت تعداد بیشتری از زیرتکنولوژی‌های پرینت سه بعدی منقضی می‌شود و انتظار می‌رود که روزبه‌روز پرینترهای سه بعدی کاراتر و ارزان‌تر راه خود را در همه‌ی بازارها باز کنند.

روش اکستزوژن ماده (Material Extrusion)

در حال حاضر در حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در جهان مشتری پرینترهای سه بعدی هستند و انتظار می‌رود که این عدد در هر سال دو برابر شود. زیرتکنولوژی‌های چاپ سه بعدی در اینفوگرافیک زیر می‌توان با دسته‌بندی پرینترهای سه بعدی آشنا شد.

شماتیکی از پرینترهای سه بعدی با زیرتکنولوژی اکستروژن ماده

یکی از ویژگی‌های شاخص این دسته از پرینترهای سه بعدی این است که در فرآیند ساخت نیازی به استفاده از ساپورت ندارند. یعنی در یک پرینتر سه بعدی گداخت بستر پودر، پودرهای گداخته نشده‌ی موجود در لایه‌های قطعه که همچنان جزئی از قطعه نشدند، نقش ساپورت را در فرآیند ساخت ایفا می‌کنند.

روش پاشش چسب

شماتیکی از پرینترهای سه بعدی با زیرتکنولوژی گداخت پاشش چسب انرژی نشانی مستقیم (Direct Energy Deposition) شاخص‌ترین زیرتکنولوژی این دسته LENS است.

برای مشاهده قیمت و  خرید سی ان سی چوب به لینک زیر مراجعه کنید
خرید سی ان سی چوب

لایه‌گذاری ورقه‌ای (Sheet Lamination)

در آخر هم باید به پرینترهای سه بعدی لایه گذاری ورقه‌ای(Sheet Lamination) اشاره کرد. شاخص‌ترین زیرتکنولوژی این دسته، LOM است.

کاربرد پرینترهای سه بعدی چیست؟

کاربرد پرینت سه بعدی چیست؟ این سوالی است که برای هر شخص بعد رسیدن به جواب سوال “پرینت سه بعدی چیست؟” اتفاق می‌افتد.
در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کاربرد پرینت سه بعدی چیست؟ یکی از ویژگی‌های پرینت سه بعدی این است که تقریباً اغلب افراد جامعه می‌توانند به نوعی از آن استفاده ببرند. در زیر برخی از کاربردهای پرینت سه بعدی و دلیل مفید بودن آن را در صنایع متفاوت خواهید خواند.چه کسانی از پرینت سه بعدی استفاده می‌کنند؟

کاربرد پرینترهای سه بعدی در ساخت پهباد

کن گینک که یک طراح صنعتی است، با ساخت انواع متفاوت پهباد به کمک چاپ سه بعدی از اوقات فراغتش لذت می‌برد. کن می‌گوید: “یکی از مزیت‌های پرینتر سه بعدی این است که می‌توانم به کمک آن تمام قسمت‌های یک پهباد را، به جز بخش‌های الکترونیکی، خودم بسازم.گفتنی است که با ادامه‌ی روند کاهش قیمت پرینترهای سه بعدی و همچنین کاهش قیمت مواد مصرفی، انتظار می‌رود که صنعت پرینت سه بعدی توان رقابت با صنایع سنتی را در تولید انبوه محصولات پیدا کند.

خرید پرینتر سه بعدی تبریز

تکنولوژی‌های چاپ سه بعدی به واسطه‌ی ماهیت متفاوتی که با تکنولوژی‌های سنتی ساخت دارند، در ذات خود دارای مزایای نسبی هستند. همچنین ساخت افزایشی نسبت به دیگر روش‌های ساخت، ضعف‌هایی هم دارد. هر کسی که با فرآیندهای ساخت به نوعی سر و کار دارد باید به این ضعف‌ها و قوت‌ها واقف باشد. ما برخی از مهمترین مزایا و معایب ساخت افزایشی را در ادامه آوردیم تا بتوانید به نگاهی دقیق‌تر از روند تکنولوژی‌های چاپ سه بعدی دست یابید.

منبع : ماناسی ان سی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی