aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

aamiraamir

mn yek weblog nevis hastm

mn yek weblog nevis hastm va seo karam

  • ۰
  • ۰

قیمت ورق ضد سایش

قیمت ورق ضد سایش

قیمت ورق ضد سایش : ورق ضد فرسایش از جمله ورق های فولادی می باشند که به طور خاص برای عمر طولانی و در شرایط سخت طراحی و ساخته شده است. ورق ضد فرسایش در حالت نورد ساخته می شود و در زمینه هایی مانند معدن، معدن سنگ، نوار نقاله، حمل مواد و ساخت و ساز کاربرد دارد. ورق های ضد سایش در مواقعی که قطعات بحرانی نیاز به افزایش طول عمر داشته باشند استفاده می شوند.

برای مشاهده لیست قیمت ورق

ورق ضد سایش چیست؟

ورق ضد سایش (Abrasion Resistant Steel Plate) نوعی از ورق های آلیاژی است که ترکیب خاصی از عناصر کربن، کروم و نیکل، آن را در برابر خش و ضربه مقاوم کرده است. به طور کلی، محتوای کم کربن موجود در این محصولات، مقاومت آن‌ها را در برابر ضربه بالا می‌برد. از طرف دیگر، محتوای بالای نیکل و کروم، آن‌ها را در برابر سایش مقاوم می‌کند. میزان سختی ورق هاردوکس با معیارهای مختلفی از جمله برینل، ویکرز و راکول شناخته و تعیین می‌شود. هر چه میزان سختی بیشتر شود، انعطاف پذیری صفحه کاهش می‌یابد. با این حال، مقاومت خمشی آن با تغییر میزان سختی تغییری نکرده و کم نمی‌شود. همین ویژگی‌ها سبب شده است تا این محصول قابلیت خوبی در برابر ماشین‌کاری، خم کاری و بُرش‌کاری داشته باشد.

ورق مقاوم به سایش

ورق مقاوم به سایش دارای سختی ورق می باشد که موجب ایجاد خواص ضد سایش و استحکام سازه ای می شود. افزایش سختی میزان سایش را کاهش می دهد زیرا مانع از آسیب رساندن مواد ساینده بر سطح می گردد.

برای مشاهده لیست قیمت استیل کلیک کنید

انواع ورق ضد سایش و مشخصات آن ها

  • ورق هاردوکس
  • سری ck
  • دورستات

ورق های سری هاردوکس

  • Hardox 400
  • Hardox 450
  • Hardox 500
  • Hardox 550
  • Hardox 600

450 ورق هاردوکس

این فولاد ها در مواردی استفاده می‌شوند که ترکیبی از مقاومت به سایش بالا و خواص مکانیکی مورد نیاز باشد. برای مثال ، این ورق ‌ها میتوانند در ساخت  کامیون‌های دامپر ، صفحه نمایش، دستگاه های خردکننده سنگ، بیل ،  نوار نقاله مورد استفاده قرار گیرند.

HARDOX 550

این موارد با توجه به مقاومت در برابر سایش مورد نیاز صنایعی همچون ساخت نوار نقاله، تیغه و برش، ساخت بیل -ای صنعتی، چرخ دنده های تیغه های برش سنگ شکن مورد استفاده قرار می گیرند . در ساخت سازه های فلزی که نیاز به خم کاری دارند این فولاد  نباید بیش از ۲۵۰ درجه سانتیگراد گرم شود، در غیر این صورت ورق می تواند خواص شیمیایی و مکانیکی خود را از دست می دهد .

برای خرید آهن اینجا کلیک کنید

Hardox 600 ورق هاردوکس

این فولاد با توجه به مقاومت در برابر سایش مورد نیاز صنایع ساخت موج شکن ، چکش و سازه هایی که نیاز به مقاومت سایشی و مقاومت مکانیکی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق های ضد سایش در بازار ایران

ورق های ضد سایش در بازار ایران تولید شرکت های آسیای شرقی و شرکت های اروپایی می باشند که قیمت های متفاوتی داشته و با توجه به برندینگی که روی این ورق ها صورت می گیرد، دارای قیمت های متغیری می باشند. این ورق ها فقط به صورت شیت در صنعت موجود می باشد و صنعتگران گرامی برای تهیه ی این ورق ها همواره می بایست ابعاد درخواستی را منظور و محاسبه نمایند.

برای خرید فولاد و مشاهده قیمت فولاد کلیک کنید

قیمت ورق هاردوکس 450

یکی از مشخصه های اصلی ورق هاردوکس 450 طول عمر بالای آن می باشد. همچنین این محصول دارای قابلیت جوش پذیری و اتصال پذیری بالایی بوده و در برابر انقباض و سایش مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد.

ورق هاردوکس

Hardox یک ورقه فولادی ضد سایش بسیار مقاوم است ورق هاردوکس در سراسر جهان توسط شرکت سوئدی SSAB تولید و صادر می‌شود که اولین ورق فولادی ضد سایش را در سال ۱۹۷۴ ساخت این فولاد حتی تحت بارهای مکانیکی بزرگ، ورق  Hardox همچنان خاصیت ضد سایشی خود را دارد. این فولاد به ویژه برای شرکت‌هایی مناسب است که سنگ‌ها و ماسه سنگی را با استفاده از بیل مکانیکی جمع‌آوری می‌کنند. این مواد با تناسب یکنواخت ، در آلیاژ ریزی و سختی و قدرت بالا مشخص می‌شوند. وزن ساختار تولید شده به طور قابل ‌توجهی کاهش می‌یابد. به دلیل قدرت بالای این مواد می توان از ورق های نازک تر ورق هاردوکس نیز استفاده کرد. ورق هاردوکس مقاومت منفی خود را حتی در دماهای پایین از دست نمی‌دهد. از آنجا که این ورق‌ها و صفحات، جوش پذیری  و خواص مکانیکی بسیار خوبی دارند، تعمیر و نگهداری بعدی قطعات مشکل نیست.

برای مشاهده قیمت تیرآهن کلیک کنید

قیمت ورق ضدسایش CK45

این ورق همان طور که از نام آن پیداست از فولاد CK45 تولید شده و دارای 0.45 درصد کربن می باشد. از جمله ویژگی های این محصول که سبب محبوبیت آن گشته است می توان به مقاومت کششی بالای آن اشاره کرد. با این حال مقاومت به خوردگی ورق های CK45 چندان مطلوب نمی باشد. ورق های ضدسایش را می توان در دسته بندی دیگری به سه دسته CK45، CK60 و CK70 تقسیم بندی کرد که در میان آن ها ورق های ضدسایش CK45 به دلیل درصد کربن کمتر دارای مقاومت پایین تری نیز می باشند.

ورق های سری ck

ck45 یک آلیاژ فولادی تقریباً ارزان قیمت است که علاوه بر مقاومت در برابر سایش، مقاومت خوبی هم در برابر حرارت دارد. مقدار کربن موجود در آلیاژ ck45 حدود 0.45% است و مقاومت کششی آن 570 – 700 مگاپاسکال می‌باشد. این محصول در ضخامت 3 - 50 میلیمتر تولید می‌شود و سختی آن 170 - 210 برینل است.

برای مشاهده قیمت و خرید لوله اینجا کلیک کنید

ورق ضد سایش دورستات

دورستات (Durostat) محصول شرکت وستالپاین اتریش است. دورستات تنها ورق ضد سایش است که به روش کوئنچ مستقیم تولید می‌شود. این روش، علاوه بر اینکه ویژگی‌های مکانیکی و مقاومت محصول را ارتقاء می‌بخشد. بنابراین جای تعجب نیست که قابلیت ماشین کاری و مقاومت این محصول در برابر سایش، بهتر و بیشتر از دیگر صفحات ضدسایش باشد. علاوه بر این‌ها، تولید این صفحات به روش کوئنچ مستقیم، آن‌ها را از رنگ آمیزی و ترمیم سطحی نیز بی‌نیاز می‌کند.

ورق هاردوکس

ورق هاردوکس دارای حدود ۰٫۳ تا ۰٫۴ درصد کربن ، ۰٫۷ درصد سیلیسیم ، ۱٫۶ درصد منگنز ، ۱٫۴ درصد کروم ، ۰٫۶ درصد مولیبدن ، ۱٫۵ درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر ، گوگرد و بور می باشد.

انواع فولاد ضد سایش 

انواع فولاد ضد سایش شامل ورق هاردوکس HARDOX، ورق ولدوکس WELDOX، ورق دورستات DUROSTAT و ورق دیلیدور DILLIDUR می باشد که این ورق ها خود دارای انواع و سایز های مختلفی می باشد. برای مشاهده انواع فولاد ضد سایش می توانید به بخش ورق ضد سایش محصولات فروشگاه اینترنتی فولادآرکا مراجعه کنید.

منبع : فولادآرکا عرضه کننده انواع ورق

  • ۰۱/۰۳/۱۰
  • reza ghorbani

قیمت ورق ضد سایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی